
Akumulator pojazdu elektrycznego (EVB) lub trakcyjny jest akumulatorem służącym do zasilania napędu pojazdów elektrycznych (BEV). Baterie samochodowe są zwykle akumulatorami wtórnymi (ładowalnymi). Akumulatory trakcyjne znajdują zastosowanie w wózkach widłowych, elektrycznych wózkach golfowych, szorownikach jeździeckich, motocyklach elektrycznych, pełnowymiarowych samochodach elektrycznych, ciężarówkach, furgonetkach i innych pojazdach elektrycznych.
Akumulatory elektryczne różnią się od akumulatorów rozruchowych, oświetleniowych i zapłonowych (SLI), ponieważ są zaprojektowane w taki sposób, aby dostarczać energię przez dłuższy okres czasu. Do tych zastosowań zamiast baterii SLI używane są baterie o dużej żywotności.
Wynajem busów – jak wybrać wypożyczalnię?
Akumulatory trakcyjne muszą być zaprojektowane z dużą pojemnością na amperogodzinę. Akumulatory do pojazdów elektrycznych charakteryzują się stosunkowo wysokim stosunkiem mocy do masy, stosunku energii do masy i gęstości energetycznej; mniejsze, lżejsze akumulatory zmniejszają masę pojazdu i poprawiają jego osiągi. W porównaniu z paliwami płynnymi, większość obecnych technologii wynajmu busów charakteryzuje się znacznie niższym zużyciem energii specyficznej, co często wpływa na maksymalny zasięg całego systemu elektrycznego pojazdów.
Akumulatory metalowo-powietrzne mają jednak wysoką energię specyficzną, ponieważ katoda jest dostarczana przez otaczający ją tlen w powietrzu. Akumulatory nadające się do ponownego naładowania stosowane w pojazdach elektrycznych obejmują akumulatory ołowiowo-kwasowe („zalewane”, głęboki cykl i VRLA), NiCd, wodorkowo-niklowe, litowo-jonowe, litowo-jonowe, litowo-jonowe oraz, rzadziej, cynkowo-powietrzne i stopione baterie solne. Ilość energii elektrycznej (tj. ładunek elektryczny) zgromadzonej w akumulatorach mierzona jest w godzinach amperowych lub w kulombach, przy czym całkowita energia mierzona jest często w watogodzinach. Więcej o tym oraz o wynajmie busów dowisz sie na stronie WRC Cars.
Zasady wypożyczania busów
Akumulator generuje znaczne koszty BEV, które w przeciwieństwie do samochodów napędzanych paliwami kopalnymi, przejawiają się głęboko jako cena przedziału. W przypadku modelu MiEV 2012, cena znacznika i reklamowany zakres jest prawie proporcjonalny do dwóch wersji z inną baterią, co sprawia (fałszywe) wrażenie, że bateria stanowi blisko 100% kosztów (95% w przypadku wersji z wyższą ceną). Niektóre różnice cenowe wynikają jednak z dodatkowych funkcji w wersji o wyższej cenie oraz nieznanej premii cenowej, co sprawia, że takie porównanie cen detalicznych jest bardzo złym wskaźnikiem rzeczywistego kosztu pojemności akumulatora, ale mimo to służy do ilościowego określenia pojemności akumulatora jako cechy premium.