
Reklama autobusów przybiera wiele form, często jako reklamy wewnętrzne i zewnętrzne i reklamy zewnętrzne i wszystkich ponad wątroby reklamowe. Praktyka ta często rozciąga się na wyłączną prywatną wypożyczalnię i korzystanie z autobusu w celu promocji marki lub produktu, pojawianie się na dużych imprezach publicznych lub zwiedzanie ruchliwych ulic. Autobus jest czasem obsługiwany przez pracowników ds. promocji, którzy wręczają bezpłatne prezenty.
Jakie busy są wykorzystywane do przewozów międzynarodowych
Autobusy kampanii są często specjalnie udekorowane do celów kampanii politycznej lub innej kampanii informacyjnej na temat świadomości społecznej, której celem jest dostarczenie konkretnego komunikatu do różnych obszarów lub przetransportowanie personelu kampanii do miejsc/spotkań. Autobusy wystawiennicze są często wysyłane na imprezy publiczne, takie jak targi i festiwale w celach takich jak kampanie rekrutacyjne, na przykład przez firmy prywatne lub siły zbrojne. Do celów konsultacji społecznych można zorganizować złożone propozycje urbanistyczne w postaci mobilnego autobusu wystawowego. Natomiast o przewozach z Białegostoku do Niemiec więcej w artykule: Przewóz osób z Białegostoku do Niemiec.
Przewozy międzynarodowe – najdalsze trasy
Historycznie, typy i cechy charakterystyczne autobusów rozwijały się zgodnie z lokalnymi potrzebami. Autobusy zostały wyposażone w technologię dostosowaną do lokalnego klimatu lub potrzeb pasażerów, taką jak klimatyzacja w Azji czy rowery na północnoamerykańskich autobusach. Rodzaje autobusów używanych na całym świecie, gdzie produkcja masowa była niewielka, były często pozyskiwane z drugiej ręki z innych krajów, takich jak autobusy na Malcie czy autobusy używane w Afryce. Inne kraje, takie jak Kuba, wymagały nowatorskich rozwiązań w zakresie ograniczeń importowych, takich jak kamelos, czyli specjalnie wyprodukowany autobus typu camellos.
Po II wojnie światowej producenci w Europie i na Dalekim Wschodzie, tacy jak Mercedes-Benz busy i Mitsubishi Fuso, rozszerzyli swoją działalność na inne kontynenty, wpływając na wykorzystanie autobusów obsługiwanych wcześniej przez lokalne typy autobusów. Na korzystanie z autobusów na całym świecie miały również wpływ stowarzyszenia kolonialne lub sojusze polityczne między krajami. Kilka krajów Wspólnoty Narodów podążyło za brytyjskim liderem i zaopatrywało się w autobusy brytyjskich producentów, co doprowadziło do rozpowszechnienia dwupiętrowych autobusów.
Kilka krajów bloku wschodniego przyjęło systemy trolejbusowe, a ich producenci, jak Trolza, eksportowali trolejbusy do innych przyjaznych państw.W latach 30. XX wieku Włochy zaprojektowały jedyny na świecie podejrzany – przedyskutuj] potrójny autobus piętrowy na trasie Rzym – Tivoli, który mógł przewozić osiemdziesiąt osiem pasażerów. Wyjątkowość była wyjątkowa nie tylko z uwagi na to, że miał trzy piętra, ale również osobną komorę wędzarniczą na trzecim poziomie.